Thursday 12 June 2014

Mukadimah i-Mualaf, Catatan Seorang Mualaf

Assalamualaikum

Alhamdulillah tanggal 11 haribulan Jun terciptalah sebuah blog agama yang dinamakan sebagai i-mualaf. Blog ini hanyalah catatan seorang yang bergelar mualaf di mana saya sentiasa beristiqamah belajar mendalami ilmu agama setelah memeluk agama yang suci ini iaitu agama Islam.

Insyaallah saya akan cuba kemaskini blog ini setiap hari jika tiada aral yang melintang. Tujuan saya mewujudkan blog ini adalah untuk dijadikan sebagai rujukan di masa hadapan kerana kadang-kadang kita mudah lupa apa yang kita pelajari pada hari ini. Mudah-mudahan infomasi dan ilmu yang bakal dikongsikan ini menjadi rujukan pada orang lain.

Kenapa nama blog i-Mualaf? 

Baiklah saya akan terangkan kenapa saya menggunakan nama i-mualaf. Sebenarnya saya ingin menggunakan nama akumualaf sebagai nama blog tetapi setelah saya cuba masukkan nama blog itu ternyata nama itu telah digunakan oleh orang lain. Jadi saya pun cubalah menukarkan aku itu kepada I (saya) dan mualaf. Maksudnya sayamualaf. Dan sekarang, wujudlah i-mualaf. Alhamdulillah. 

Sebenarnya sudah lama saya menanam niat nak mewujudkan blog berunsurkan agama ini kerana saya ingin berkongsi apa yang saya pelajari selama saya belajar ilmu agama Islam ini di sebuah surau di Morib. Apa salahnya saya mencatat apa yang saya pelajari bukan? Dan kini saya mula mengorak langkah pertama dengan mewujudkan blog ini. 

Sampai di sini saja catatan pada hari ini. Insyaallah saya akan ceritakan bagaimana saya memeluk agama yang suci ini dan menjadi seorang mualaf di masa yang lain. Terima kasih pada yang sudi menjengah blog yang biasa ini. 




No comments:

Post a Comment