Saturday 21 June 2014

Catatan Sirah Nabi

Assalamualaikum.

Catatan sirah nabi adalah catatan berkaitan tentang perjalanan kehidupan nabi junjungan mulia kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. Saya akan mencatat segala apa yang disampaikan oleh ustaz yang mengajar kami. Mengikut makluman, ustaz hanya menyampaikan segala maklumat yang diperolehinya dari buku sirah nabi dari simpanan beliau. Buku itu sudah terlalu uzur maka adalah lebih baik disampaikan pada anak muridnya dengan menyalin semula segala maklumat dalam buku sirah nabi itu.

Alhamdulillah saya sudah menyalin semula segala ilmu dan maklumat diperolehi ke dalam buku latihan saya. Dengan adanya blog, maka kerjanya makin mudah bagi saya untuk dijadikan rujukan di kemudian hari. 


Insyaallah saya akan kongsikan segala catatan sirah nabi ini di dalam blog ini. Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment